Akcja Revelations toczy się w trzech odległych ramach czasowych, które połączone są ze sobą poprzez trójkę głównych bohaterów powiązanych więzami krwi: Desmondem, Ezio oraz Altaïrem. W głównym wątku fabularnym w 2012 roku ponownie wcielimy się w Desmonda, który jest uwięziony w swojej podświadomości po wystąpieniu szoku, jaki przeżył pod koniec wydarzeń przedstawionych w Assassin's Creed: Brotherhood. W wątku historycznym pokierujemy Ezio, który przybywa do Konstantynopolu w XVI wieku, aby walczyć z narastającymi w regionie siłami templariuszy. Ezio ponownie wykorzysta w walce siły swojego bractwa, skorzysta z ulepszeń swojego ekwipunku oraz pozna zupełnie nowych sprzymierzeńców. Użyje też artefaktów, które pozwolą mu przeżyć wspomnienia Altaïra i posłużą do odkrycia sekretu twierdzy w Masjafie. W tych sekwencjach gracz będzie mógł ponownie wcielić się w bohatera pierwszej części Assassin's Creed.
Sposób gry jest kontynuacją rozwiązań sprawdzonych w poprzednich częściach serii. Gracz kieruje asasynem w nieliniowym, otwartym świecie, wykonując kolejne misje, które są powiązane fabularnie oraz dowolnie eksplorując wirtualny świat. W rozgrywce skupiono się głównie na walce, wspinaczce, freerunningu oraz skradaniu się.
Ubisoft wprowadził do rozgrywki szereg zmiań i ulepszeń. Znaczącą nowością jest modyfikacja ukrytego ostrza - specjalny hak, który znajdzie zastosowanie w walce oraz podczas przemieszczania się w mieście. Przy jego użyciu Ezio może łapać się rozwieszonych w mieście linek, a podczas walki będzie mógł przyciągać do siebie przeciwników. Hak znajdzie zastosowanie przy innych ruchach akrobatycznych oraz przy wspinaczce, co ma znacznie przyspieszyć poruszanie się po mieście. Ulepszony zostanie także wzrok orła - zmysł orła pomoże graczom uzyskać przewagę taktyczną, ponieważ pokaże on, gdzie znajdował się i dokąd pójdzie wróg. Nowością jest system tworzenia bomb. W grze znajdzie się 300 różnych rodzajów ładunków wybuchowych o różnych efektach i sile - przykładowo będzie to oślepienie, zasłona dymna czy rozrzucenie kolczatek, które spowolnią strażników.
Ezio będzie mógł tworzyć też kryjówki asasynów w podobny sposób, w jaki zawłaszczał on wieże Borgiów w Asssassin's Creed: Brotherhood. Zmianą będzie walka o terytoria związana z podnoszeniem się poziomu rozgłosu Ezio. Charakter misji pobocznych ulegnie zmianie - twórcy zapowiadają bardziej losowe misje, na które będziemy mogli się natknąć podczas podróżowania po mieście.
Poza możliwością zabawy solowej, twórcy Assassin's Creed: Revelations zadbali o rozbudowany tryb multiplayer. Rozgrywka wieloosobowa mocno związana jest z wątkami fabularnymi gry, a gracze mają możliwość m.in. tworzenia własnych awatarów oraz zakładania gildii.