Jesteś tutaj: Home » Info » Gry » Gry - premiera 11 listopada " Elder Scrolls V: Skyrim " 

Gry - premiera 11 listopada " Elder Scrolls V: Skyrim "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wydarzenia w Elder Scrolls V: Skyrim będą miały miejsce 200 lat po tych znanych z Obliviona. Przeniesiemy się w mroźną krainę Skyrim, położoną na północ od Cyrodil. Z racji klimatu jaki panuje w Skyrim, możemy spodziewać się wielu inspiracji kulturą skandynawską, a także wszelkimi legendami kojarzonymi z "zimą". Główny wątek fabularny skupiony będzie wokół smoków, przede wszystkim zaś smoczego boga, którego będziemy musieli zabić. Z pewnością duża część fabuły będzie także poświęcona wojnie domowej, toczącej się w Skyrim po śmierci króla.

  • W grze pojawi się 5 dużych miast.
  • Potwierdzeni przeciwnicy: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats.
  • Pojawi się opcja szybkiej podróży pomiędzy znanymi miejscami.
  • 120 lochów.
  • Śnieg będzie dynamiczny. Zamiast zwykłej białej tekstury, śnieg będzie realistycznie zasypywał krajobrazy (np. tworzenie się zasp).
  • Wiatr będzie miał wpływ na wodę i zachowanie drzew.
  • Nowe, lepsze AI. Przykładowo wilki kilkukrotnie w ciągu dnia będą wybierać się na "patrol" całym stadem. Jeśli je wtedy spotkasz, zaatakują cię. Jednak gdy upolują już coś innego, przestaną cię gonić i zajmą się swoją zdobyczą.
  • Nowy silnik - Creation Engine pozwala na płynne działanie gry, lepsze modele postaci, środowiska oraz warunków pogodowych.
  • Menu ulubionych przedmiotów/zaklęć - dzięki niemu będziemy mieli szybki dostęp do listy składającej się z wybranego przez nas ekwipunku.
  • Ciosy kończące, tzw. finishery - będą automatycznie uaktywniane podczas wykonywania ciosu zadającego przeciwnikowi śmierć.
  • Opis działania umiejętności - im wyższy ich poziom tym silniej wpływają na postęp paska doświadczenia. Po zdobyciu poziomu wybieramy perk, a każda umiejętność posiada własne, unikalne drzewo perków.
  • Postacie niezależne - wykonują prace takie jak ostrzenie mieczy na kole szlifierskim czy przenoszenie kłód drewna, a po rozpoczęciu rozmowy nie przerywają tych zajęć.
  • Konie, których może dosiadać gracz - mogą poruszać się z trzema prędkościami: stępem, cwałem, galopem.
  • Zaklęcie wykrywania życia - podświetla postacie niezależne na kolor niebieski lub czerwony. Kwestią sporną pozostaje ich znaczenie - możemy się jednak domyślać że kolor niebieski odpowiada za postacie gracza nie widzące, lub nastawione do niego przyjaźnie, zaś czerwony za postacie wrogie, lub takie, które mają gracza w zasięgu wzroku.
  • Gardziel Świata - najwyższa góra świata Skyrim, będąca newralgicznym punktem w fabule gry.
  • Głos Dunmera - powracając do korzeni serii nabrał on charakterystycznej chrypki.
  • Nauka zaklęć - polegająca na przeczytaniu księgi zawierającej czar. W ten sposób magia stała sie bardziej unikatowa, a zdobywanie zaklęć bardziej ekscytujące.
  • Mechanika zdobywania, odblokowywania oraz ulepszania okrzyków - każdy posiada trzy poziomy a ulepszenie wymaga zapłaty w postaci smoczej duszy.
  • Muzyka - z pewnością niejeden fan serii ucieszy się na dźwięk utworów znanych nam z trzeciej części serii, Morrowind.
  • Mapa - jest w pełni trójwymiarowym renderem całego świata Skyrim.

Głos w grze podkładają -Fronczewski, Kowalewski, Talar, Zborowski

- losowe questy generowane przez system Radiant Story został oparte na bazie systemu losowych potyczek z Fallota 3
- w grze usłyszymy 60 tysięcy linijek nagranych dialogów wypowiadanych przez większą liczbę aktorów niż w Oblivionie i Falloucie 3 (dla porównania, w Oblivionie było 40 tysięcy linijek dialogów)
- świat Skyrim jest bardzo bogaty w szczegóły, absolutnie każdy jeden przedmiot w grze ma swój model 3d i może być dokładnie obejrzany
- pomimo działania systemu Radiant Story questy są zaprojektowane ręcznie, a losowe są w nich tylko pewne elementy (takie jak lokacja, nagroda, przeciwnik itd)
- doświadczenie wszystkiego co oferuje gra i zwiedzenie całego świata zajmie według Todda Howarda około 300 godzin minimum
- system dialogowych strzałek z Obliviona zniknął, a zamiast tego mechanika dialogów przypomina tą z Fallouta 3

Rozgrywka w TES V wkracza w nowe obszary możliwości, ale jednocześnie wciąż pozostaje przy swoich korzeniach. Nowy silnik objawia zapierające dech w piersiach piękno górzystej krainy - nowy, dynamiczny i ekscytujący system walki zachęca do elastyczności odgrywania postaci i kreatywnego łączenia jej umiejętności -  nowy, stworzony od podstaw interface rezygnuje ze starych i męczących tabelek menu. Jednym słowem, rewolucyjny sposób prezentowania interaktywnej historii TES ma pomóc graczom w odkryciu zupełnie nowego sposobu na wczucie się w odgrywaną rolę.

Dodatkowo gracz ma teraz więcej możliwości spędzania wolnego czasu w obrębie miast, dzięki czemu same miasta wydają się być bardziej żywe i autentyczne. Praca w kuźni, tworzenie nowych substancji alchemicznych i magicznych wywarów to przykłady zajęć, które już znamy z poprzednich części sagi, ale w Skyrim są również nowe możliwości takie jak farmerstwo, górnictwo, ścinanie drzew czy gotowanie

The Elder Scrolls IV: Oblivion


The Elder Scrolls V: Skyrim

---